КУЛЬТУРНА СПАДЩИНА ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ

  • 153

04 листопада 2022 року у Болградському районному секторі №1 філії Державної установи «Центр пробації» в Одеській області проведено інформаційний захід на тему: «Культурна спадщина Григорія Сковороди».

Метою проведення заходу було ознайомлення суб’єктів пробації з культурною спадщиною Григорія Сковороди - видатного українського філософа, просвітителя-гуманіста, поета, музиканта, педагога. Попри війну в Україні на державному рівні відзначатимуть 300-річчя з дня народження Григорія Сковороди. Таке рішення ухвалив Кабінет Міністрів під час засідання 12 жовтня. Григорій Сковорода залишив нащадкам феноменальну духовно-педагогічну спадщину, яка не втрачає свого унікального пізнавального, етико-виховного, естетичного значення і тепер, у період творення нової української держави, нової освіти.

Народився Григорій Сковорода 3 грудня 1722 р. в селі Чорнухи в сім’ї малоземельного козака. Початкову освіту отримав у сільській школі, далі вчився у Київській академії. 1742 р. став учасником придворної співацької капели в Петербурзі. Із 1750 р. в складі російської місії мандрував та отримав знання у Європі, відвідав Австрію, Словаччину, Польщу, Німеччину, вивчав звичаї і культуру, філософські ідеї, літературу.

Він відстоював рівність між людьми, право кожного, незалежно від соціального становища, на щастя і волю, вважаючи останню найвищим досягненням людини. Майбутнє суспільство Григорій Сковорода уявляв республікою, де існували б загальна рівність і братерство. Шлях до ідеального суспільства він вбачав у вихованні нової людини через самопізнання, доступне їй за допомогою розуму і внутрішнього чуття. Керуючись власним розумом і спираючись на власне чуття, кожна людина, на думку Григорія Сковороди, здатна пізнати саму себе як особу, правильно визначити свій життєвий шлях, знайти і зайняти в суспільстві гідне для себе місце. Він шукав вихід із існуючого становища не в активній боротьбі, а уникаючи ненависного йому світу зла, розуміючи під ним прагнення до збагачення панівної верхівки суспільства. Найважливішим завданням для усунення зла він вважав необхідність поширення освіти серед народу. Удосконалення нахилів, задатків необхідне кожній людині, незалежно від її становища в суспільстві. Найбільш мудрим вихователем людини Григорій Сковорода визнавав саме життя.

Колектив Болградського районного

сектору №1 філії Державної установи

«Центр пробації» в Одеській області