БЕЗБАР'ЄРНІСТЬ – ЦЕ ПРО КОЖНОГО З НАС

  • 140

Ранок. Дзвонить будильник. Ви снідаєте, перевіряєте пошту, швидко одягаєте дитину та збігаєте сходами зі своєї квартири на третьому поверсі, сідаєте за кермо автівки, відвозите дитину до школи та поспішаєте на роботу.

Звичайний ранок, звичайний маршрут, звичайні справи, але для багатьох людей вони пов'язані з чисельними перешкодами. У когось немає доступу до інтернету та його можливостей. Хтось не може самостійно спуститися сходами. Не всі можуть влаштувати дитину до дитячого садочка або школи. Багато хто не має автівки. І, звісно, є люди, що попри все бажають отримати гідну роботу, а отримують лише відмови на співбесідах.

Все це - бар'єри, тобто те, що ускладнює людям доступ до ресурсів та можливостей. Бар'єри фізичні та цифрові, освітні та економічні, соціальні та інформаційні - як показало дослідження, проведене в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської, понад 60% опитаних українців наголосили, що у своєму житті стикалися з тими чи іншими бар'єрами.

Багато хто вважає, що бар'єри стосуються не всього суспільства в цілому, а лише окремих його груп: людей з інвалідністю (58% опитаних), літніх людей у ??віці 55+ (28%) та решти маломобільних груп населення (27,4%).

Але насправді кожна людина в ті чи інші періоди свого життя може зіткнутися з бар'єрами. Наприклад, з’являється дитина, а разом із нею – необхідність щодня спускати дитячий візочок з четвертого поверху без ліфта. Проблеми зі здоров’ям, пенсійний вік, складні життєві обставини, навіть банальна травма - і ви вже за бар'єрами.

Саме тому зараз активно використовується ще досить нове поняття “маломобільні групи населення”, до яких відносяться не лише люди з інвалідністю, а й всі, хто зазнає складнощів у пересуванні, отриманні послуг, необхідної інформації або при орієнтуванні у просторі: батьки з дітьми до 6 років, особи літнього віку, люди, що проходять терапію після захворювань (інсульт, травми та поранення), вагітні жінки, особи, що пересуваються на кріслі колісному та інші. В різні періоди життя та за різних обставин ми всі стаємо маломобільними та потребуємо безбар’єрного середовища.

Тому формування безбар’єрної України повинно стати спільною метою.

До речі, безбар’єрність - це не благодійність. Суспільство, в якому кожна людина має можливість повністю реалізувати свій потенціал, отримує додаткові переваги. На рівні окремих компаній цей принцип також працює. Дослідження консалтингової компанії Accenture показало, що інклюзивні компанії генерують на 28% більше доходу. Це легко пояснити - близько 70% споживачів готові платити більше за продукцію компаній, що демонструють соціально відповідальну поведінку.

Тому переваги безбар’єрної бізнес-моделі вже оцінили такі великі компанії як 1+1 media, Danone, Ощадбанк, Укрпошта, DTEK, "Ашан", McDonalds, SoftServe тощо.

Але до повної безбар’єрності ще далеко, і щоб наблизити майбутнє без бар’єрів, треба добре розуміти, що саме заважає людям.

Возможно, это изображение в мультипликационном стиле